top of page

Handels- og abonnementsbetingelser

 

Hos uncaffe.dk kan man købe varer både med og uden abonnement.

Det fremgår tydeligt af varekortet og resten af købsforløbet, når man vælger at købe et abonnement.

 

Generelle oplysninger:

 

il Caffé


CVR-nr. 
Finsensvej 45A st. tv 
2000 Frederiksberg
info@ilcaffe.dk
31 70 09 23

salg af udstyr for baristaer

Betaling


Til betaling benyttes Dankort, Visa Electron, Visa, MasterCard eller MobilePay. Vi tager ikke kortgebyrer.
Ved betaling med kort/MobilePay bliver beløbet først hævet fra din konto når varen afsendes – er en vare i restordre bliver beløbet først hævet ved afsendelsen af varen.

Når du køber varer på ILCAFFE.dk krypteres alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol.

Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med izettle systemer.

Vores indløsningsaftale med Nets indebærer at vi opfylder meget høje krav til sikkerheden, og for at tilvejebringe en maksimal sikkerhed af dine betalingskortoplysninger, gemmer vi ikke disse oplysninger. Alle betalinger foregår på QuickPay’s og iZettle sikrede servere.

Vi beholder udelukkende en elektronisk kvittering fra QuickPay/Nets/iZettle, som gør, at vi kan trække det beløb, som du har accepteret.

Træk på dit kort ved abonnement
Du kan til enhver tid tilbagekalde din tilladelse til, at vi trækker et beløb på dit kort.
Du kan også gøre indsigelse vedrørende ”uautoriserede debiteringer” over for din kortudbyder, dog senest 8 uger efter debiteringen, med mindre andet fremgår af din aftale med kortudbyderen.

 

Bindingsperiode


Abonnementer har ingen bindingsperiode.

Dog forpligter du dig til første betaling efter forsendelsesdatoen.

Opsigelse

 

Abonnementer kan opsiges indtil dagen inden næste forsendelse.

Hvis du ønsker at opsige dit abonnement kan du selv sætte det i bero eller annullere det ved at logge ind med dit brugernavn og adgangskode eller du kan kontakte os på mail info@ilcaffe.dk

Fortrydelsesret


Ved køb på ILCAFFE.dk har du som forbruger 30 dage til at oplyse os om din fortrydelse.

Her kan du se, hvad du skal gøre, hvis du fortryder dit køb.
Inden 30 dage efter at du har modtaget varen, skal du oplyse os om din fortrydelse på info@ilcaffe.dk og gerne udfylde nedenstående “Standardfortrydelsesformular”med de relevante oplysninger.

Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare.

Du har så 14 dage til at returnere varen til os.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

Fortrydelse af en del af købet


Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

Varens stand, når du sender den retur

 

Du hæfter for forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.

Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

 

Ingen fortrydelsesret


Der er ikke fortrydelsesret på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, hvis forseglingen er brudt.

Returnering


Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv dække omkostningerne for tilbagelevering, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Det betyder, at vi kun vil modtage varer, hvor der er betalt for leveringen af varerne.

Tilbagebetaling af købsbeløbet ved varekøb


Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Tilbagebetaling ved abonnementskøb


Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage.

Har du givet dit samtykke til, at leveringen kan gå i gang, og ønsker du alligevel at fortryde, skal du dog være opmærksom på, at vi vil opkræve en rimelig betaling, for den del af abonnementet, der allerede er leveret. Eftersom den pris på betaler er pr levering vil det være dette beløb som du har godkendt ved oprettelse af abonnementet.

Vi refunderer beløbet til dig uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget besked om at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

il Caffé
Finsensvej 45A st.tv
2000 Frederiksberg
Email: info@ilcaffe.dk
Telefon 31700923

Bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os mod forudgående aftale.
Varen bedes tilbagesendt i samme emballage, som du modtog varen i for at sikre varens stand.
Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

Du kan læse mere om returnering af varer og dine muligheder for at klage på Forbrugerklagenævnets hjemmeside www.forbrug.dk

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby
Telefon: 4171 5000

Hvis der er noget galt med abonnementet
Hvis du ikke er tilfreds med abonnementet kan du kontakte os på
Email: info@ilcaffe.dk
Telefon 31700923

Købelovens mangelsregler gælder ikke for abonnementer.

Om du har 2 års reklamationsret efter reglerne i købeloven afhænger derfor af, hvad der skal leveres i henhold til abonnementsaftalen:

Reklamationsret på varer


Købelovens mangelsregler finder anvendelse på varekøb. ILCAFFE.dk yder forbrugere 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse.

Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, skal meddeles ILCAFFE.dk indenfor rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen.

Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Varen kan efterfølgende returneres for reparation eller ombytning, afslag i prisen eller pengene tilbage, afhængig af den konkrete situation.

Vedlæg en fyldig fejlbeskrivelse af varens defekt og en kopi af købsfakturaen.

Varen vil som hovedregel blive repareret eller ombyttet til en tilsvarende indenfor ca. 14 dage. Såfremt der forekommer specielle forhold, som gør det umuligt, at klare reparationen eller ombytningen indenfor den ovennævnte tid, kan det dog trække længere ud.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:

 

il Caffé

Finsensvej 45A st.tv

2000 Frederiksberg

Email: info@ilcaffe.dk

Telefon 31700923

Varereturnering foregår også til denne adresse – bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os mod forudgående aftale.

Klagemulighed


Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@ilcaffe.dk.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

 

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

Persondatapolitik


Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Desuden registrerer vi IP-adressen hvorfra evt. køb foretages. Informationen finder normalt ingen anvendelse, men kan bruges i en evt. politiefterforskning som f.eks. ved misbrug af stjålne betalingskort.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
I dette tilfælde er det fragt og forsendelsesoplysninger der deles med Shipmondo & GLS.

Personoplysningerne registreres hos Un Caffé og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige  er il Caffé


Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet.

I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det.

Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til.

Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen.

Du kan skrive til os på: (indsæt e-mailadresse).

Handelsbetingelserne er senest opdateret 20.10.2020

 

Standardfortrydelsesformular


(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

il Caffé

Finsensvej 45A st.tv

2000 Frederiksberg

Email: info@uncaffe.dk

Telefon 31700923

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
_________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________

Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

levering
retur
Reklamationsret og garanti
datapolitik
klage
bottom of page